sunnuntai 30. lokakuuta 2011

Energiatasot

Olen harrastanut tässä remontin lomassa nettikirpputoreilua. Eli kun luovuin omista tavaroista, jouduin tietenkin etsimään uutta itselleni tilalle. Liityin paikalliseen Facebook kirpputoriryhmään ja olen sieltä tehnyt loistavia ja edullisia bongauksia. Koti uudistettu, ja pienellä budjetilla. Jokainen kuvaa omat myytävänsä, laittaa kuvan esille, ja nopeat syövät hitaat.
Nyt kaappeja siivotessa ja tavaraa lajitellessa myös kuvannut omiani ja laittanut siistit myyntiin ja kauppa on käynyt mukavasti. Kaapit siistiytyy ja tavara lähtee kiertoon. Kaikki hyötyy.

Mutta miten tää liittyy energiatasoihin?

Olen hypähdellyt monessa kodissa hakemassa ostamiani tavaroita, tavannut joukon erilaisia ihmisiä. Ihmisistä huokuu aina jonkinlaista energiaa. Enkä tarkoita nyt mitään "yliluonnollisia" juttuja, vaan ihan vaan ihmisen persoonaan liittyviä asioita. Enkä tarkoita myöskään pelkästään näitä kirppuihmisiä, vaan ylipäänsä ihmisiä joita elämän aikana tavannut. Kohan tuli nyt mieleen kun tavannut ventovieraita ihmisiä pienellä aikavälillä useita.

Joistakin ihmisistä huokuu valtava määrä energiaa, liikkeissä, eleissä, puheen rytmissä, tavassa vain olla. Kuinka nopeasti vaihtaa jalkaa, liikkuu ajatuksissa asiasta toiseen, tai vaikka vain hiljaa ollessaan. Joskus toisen energiataso voi olla jopa niin korkea, että se syö oman energian, väsyy toisen energiasta. Siis silloin jos toisen energiataso on huomattavan paljon korkeammalla kuin oma on. Mulla on tunnetusti korkea energiataso, olen aktiivinen ja energinen, teen asiat nopeassa tahdissa. Puhumisen, ajattelun ja toiminnan. Olen kuitenkin tavannut nyt ihmisiä joiden tasot huitelee ihan jossain...minne itse en yllä. Olen ollut jopa näännyksissä tilanteissa joissa muiden tasot on korkeat, mä jumitun ja oma toiminta putoaa alatasoon.

Vastakohtana olen tavannut ihmisiä joilla energiataso on hyvin alhainen. Heidän lähellään en aina tiedä miten olla. Jos joutuisin kauan olemaan sellaisen lähellä, vaipuisin itsekin alas, tässäkin tapauksessa. Sekin söisi siis omaa energiaa. Jos toinen vain on, siis paikalla mutta ei läsnä. Ei aina tiedä pitäisikö olla hiljaa, vai puhua lämpimiä? Toisten kanssa taas on aivan luontaista olla vain, hiljaa, puhumatta. Eikä se ole vaivautunutta hiljaisuutta, vaan rentoa ja luonnollista. Mutta tähän tarvitaan pidempi tuntemisen aika, kuin ovensuussa juttelu.

Parasta on ollut kohdata ihmisiä, joiden energiataso on lähinnä omaani. Silloin on helpointa tehdä asioita, vaikka kiinnostuksen kohteet olisivatkin erilaisia. Mutta sellaiset arjen asiat, kohtaamiset. Ollaan samalla aallolla, energia-aallolla.

Tässä pohdintaa sunnuntaihin. :)

3 kommenttia:

  1. Mukava kuulla, että elämä puskee eteenpäin ja nyt uudessa kodissa;)
    Voisitko laaittaa linkkiä, kun en ole löytänyt sitä tämän alueen fb.kirppistä?
    kiitos ja aurinkoista syksyn jatkoa ;)

    VastaaPoista
  2. kirjoita hakuun kirpputori, ei muuta. Sieltä tulee useita vaihtoehtoja esille, valitse sitten Se omasi. :)

    VastaaPoista
  3. Mukavaa pohdintaa :)Hyvin tuttua myös minulle.

    VastaaPoista

Jätä jälkesi, kiitos.