keskiviikko 15. kesäkuuta 2011

tilannepäivitys....

...hiukan retuperällä blogin pito, nyt on aikaa päivittää tapahtumat ajantasalle...

Eräänä iltana kesän kynnyksellä, toukokuun puolella..

Olin iltakäppäilyllä Millan kanssa ja juuri tullut vihreys teki vaikutuksen. Mukana oli vain kännykkä, mutta ihan hyvä kuva tuli ja tunnelma välittyy. Suurin osa, taitavat olla kaikki, tässä postauksessa kännykän kuvia. 
Onneksi on kännykässä kamera, en osais ilman olla. Tulis iso tuska jos näkis jotain kuvattavaa, eikä sais kuvaa otettua. :) Riippuvuutta sekin?

Ginger beerit kirkon vierustan rappusilla...toukokuussa tämäkin.

Tossa tien toisella puolella on kauppa "punnitse ja säästä". Sieltä saa tota inkivääriolutta ja muitakin herkkuja, kuten kasvislastuja. Useasti mennään tohon rappusille istumaan, katselemaan kaupungin vilinää (tosin, ei Hyvinkäällä "vilise"). Mut nää kuvat oli sitä hetkeä toukokuussa kun tajusi ja oivalsi talven oikeasti menneen ohitse.

Kaurapuuro marjoilla ja parilla voisilmällä. Herkkua ja terveellistä.

Olen kehittänyt aivan uuden teorian, miksi mä aina kutistun kesäisin....viime kesänä 8kg, ja nyt jo lähtenyt 2kg. Yhteensä siitä mun suurimmasta painolukemasta on lähtenyt kahdessa vuodessa reilu 12kg. jeah.
Mutta siihen teoriaan...kun makaan rannalla, kuuma polttava aurinko sulattaa ihonalaista rasvaa, ja järveen mennessä se sulanut rasva liukenee veteen. Ympärilläni lilluva rasva siellä vedessä siis ei ole aurinkorasvaa vaan ihraa... :D. Sitten takas makaamaan ja uusinta veteen hetken päästä...mitä kuumempi kesä ja mitä enemmän rannalla, sen hoikempi olen...hyvä teoria?

Isän pihan sieni, koristesieni, ei syötäväksi.

Isä taas askarrellut.

Sukuun on tullut muutaman vuoden sisällä pienokaisia kolme kappaletta. Isä on rakentanut pienokaisille ihan uuden hiekkalaatikon ja hiekkaleluille säilytysastian. Hiekkalaatikko saanut myös kannen, ei kissat pääse pissimään hiekkalaatikkoon. Näppärä toi mun isukki!

Nyt olen käynyt siis neurologin vuosikontrollin jälkeen toimintaterapeutin tutkimuksissa, se oli eilen. 2007 tehtiin viimeksi tutkimukset, diagnoosin yhteydessä. Nyt oli aika tehdä uudet, koska tilanne käsissä on pahentunut. Tuntopuutokset on jo elämää haittaavia. Ja tutkimuksetkin sen osoittivat. Joissain kohtia kämmeniä ja sormia ei ollut tuntoa laisinkaan, ja joissain kohtia vaimeaa ja sitten taas ylituntoa. Siis ihan kaikkea mahdollista.

Sain matkaani erilaisia kodin pienapuvälineitä...alla kuvaa..
Siivilä kattilaan, tahmapaperia (tuo rulla takana), perunankuorimaveitsi tahmaisella varrella, pari ergonomisesti muotoiltua veistä, tarttumapihdit, parit sakset, pari kynänpaksuntajaa, purkinavaaja, pullonavaaja ja käsivarsiin painesiteet, tuntoa stimuloimaan.

Täytyy sanoa, että turvallisuuttaa lisääviä asioita, tosin olenhan mä hyvin pärjännyt, kikkavitosillani, nyt sain korvikkeeksi oikeat apuvälineet. Olen kiitollinen.
Odotin mielialani olevan alavireinen tuon kaiken jälkeen, mutta ei, olin vain väsynyt ja otin tirsat päälle (pari tuntia).

Perjantaina on sitten se ehkä mulle tiukoin koitos, neuropsykologin testaus, sitä jänskään kyllä. En ole koskaan ollut ja jännittää miten siitä selviän. Hyvin...eikö vaan?
kaikki nämä toimenpiteet ja tutkimukset suuntaavat siihen osiseläkkeeseen. Nyt on fysioterapeutti, toimintaterapeutti antaneet lausunnon, että siinä olisi järkeä ja pidentäisi työikääni useammalla vuodella...
Katsotaan vielä perjantain tulokset...sitten uusi tapaaminen neuron kanssa ja siitä se sitten lähtee.
Tosin, töissä en ole asiasta mitään puhunut...enkä vielä aio puhuakaan...odottelen kaikki tulokset ja sitten vasta.

Tässä pläjäys...ja eikun jatketaan!

2 kommenttia:

  1. Mä oon ollut kerran neuropsykologin testissä, joskus vuonna 2005. Se oli ihan mielenkiintoinen kokemus, oli palikkatestejä, piti klikkailla koneella kirjaimia, muistaa listoja ja toistaa tarinoita psykologin perässä. Tulos oli että hyvää keskitasoa, välillä jopa keskitasoa parempaa, mutta nyt jos testattais niin ei välttämättä tulis enää niin hyvä tulos. :D

    Muuten, sulla kun lukee tuolla että "olisin iloinen jättämästäsi kommentista", niin mä onnistuin tajuamaan sen ekana niin, että olisit iloinen jos kukaan ei jättäis kommenttia, ja sotkis sun hienoa blogia sillä tai jotain. :DD

    VastaaPoista
  2. hehheeh...näää on niitä kongitiivisia sammakoita. eu tajua aina lukemaansa ihan oikein. Mutta sentään tajusit ja jätit kommentin. :)

    Kiva kun tulit vierailulle:)

    VastaaPoista

Jätä jälkesi, kiitos.