torstai 23. syyskuuta 2010

Maaseutuopiston mailla

Työmaalla ilman usvaa.

Lähdin aamulla viemään poikaa kouluun, olen sen verran kuntoutunut flunssasta, että jaksan puuhastella.

Nosturit

Tässä työmaassa mua jokin kiehtoo. Varsinkin tuota aamutaivasta vasten.

Silta

Pudotin pojan matkalle ja itse jatkoin matkaa maaseutuopistolle. Se on nätti paikka ja luonnonläheinen. Tämä silta ylittää Vantaanjoen. Silta oli ennen vaarallisen näköinen, nyt se on uusittu enkä meinannut koko siltaa tunnistaa.

Syksyinen joki.

Joka paikassa näkyi myös myrskyjen jälkiä. Jokeen kaatuneita puita.

Rauhaisaa veden lipumista.

...ja symppis lehmä!

Toi lehmä mua arvostellen katseli kun siinä jolkottelin ja kameran kanssa hilluin. Jauhoi heinää kuin purkkaa. Hassu lehmä.

Oli mukava retki, jaksoin hyvin ja henkikin pihisi riittävästi. Toivon mukaan huominen keuhkokontrolli kertoo keuhkojen parantuneen. Muuten tulee lähete keuhkopolille ja astman metsästykseen.

Tekninen isännöitsijä ei vastaa mun kyselyihin, kuinka remontti aiotaan tehdä, ei minkäänlaista suunnitelmaa eikä aikataulua. 
Olin jo itse yhteydessä terveystarkastajaan joka antoi mulle hyviä neuvoja, ja näitä olen nyt noudattanut, mutta en saa minkäänlaisia vastauksia isännöitsijältä.
Olisi mukava tietää onko tarkoitus antaa kuivua luonnollisesti, vai tuleeko kuivuri?
Tullaanko milloin mittaamaan kosteutta? Pitääkö mun purkaa kaikki pois vaatehuoneesta? Aiotaanko homeen läsnäoloa tutkia vai ei?

Mutta olen itse laittanut nyt mustaa valkoiselle, ja se on dokumentti joka ei häviä. Olen siinä tuonut julki omat huolenaiheeni. Toisen pään siihen pitäisi nyt reagoida.
Sitä odotellessa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä jälkesi, kiitos.