tiistai 15. syyskuuta 2009

Aamutunnelmaa


Usvainen peltonäkymä.

Olen tämän päivän sairaslomalla. Monen oudon mutkan jälkeen totesin/mme, että mulla ei ole pahenemisvaihetta, vaan olen vain rasittanut itseäni liikaa mistä johtuen vanhat oireeni ovat voimistuneet. Nyt levolla olo on alkanut korjaantumaan.
Kaiken kruunaa tämä kipu rinnan alla, luun päällä, lihaksessa. Mä viime viikolla aivastin todella lujaa ja silloin tunsin polttavaa ja viiltävää kipua juuri tuossa kohtaa mikä nyt on kipeä.
Epäilin lihaksen revähtymää tai venähdystä. Mutta kun se heittikin kramppiin koko rintakehän ja selän, yhdistin sen heti MS pahenemisvaiheeseen.

Mutta kun muut oireet lähtivät levolla helpottamaan, aloin epäillä että kyseessä on kuin onkin revähtymä.
Kävin eilen lääkärissä joka piti mua ihan hörähtäneenä kun sellaista vaihtoehtoa sille tarjosin. Oli sitä mieltä, että kyseessä on sappirakon tulehdus, kun sappirakko on siinä alapuolella, missä se mun kipuni on.
Lääkäri soitti äsken ja kertoi kokeiden tulokset. Kyseessä ei voi olla tulehdus, koska kaikki kokeiden tulokset olivat paremmat kuin hyvät. Pitkin hampain myönsi kyseessä olevan mitä ilmeisimmin lihaksen revähtymä aivastuksen johdosta.


Nyt kun olen tämän päivän saikulla, kävin aamulla viemässä pojan koululle, ja maisemat olivat siellä jälleen kauniit, kuten aina. Nyt vain oli aikaa kaivaa kamera esille, ja kuvatakin tuota usvaista aamua. Normaalisti ajan kiireellä siitä töihin ja aamun kuvaussessioihin ei ole aikaa.
Harmi vaan että oli mukana pelkkä pokkari, paremmalla kamerallani olisin saanut hienommat kuvat. Mutta kyllä nämäkin kelpaavat.

Oikeen mukavaa päivää kaikille!

2 kommenttia:

  1. Aivan UPEAT kuvat - menin ihan sanattomaksi!

    Taitaa olla suuren suuri helpotus, ettei kyseessä ollutkaa sairautesi pahenemisvaihe...tsemppiä!

    VastaaPoista
  2. Kiitos Hanna!
    Kyllä, huojennukseni oli suuri, kun ei kyseessä ollutkaan "pahis", kuten tapaan noita pahenemisvaiheita nimittää.

    Tuo tunnelma oli ihanan rauhoittava tuolla peltojen keskellä.

    VastaaPoista

Jätä jälkesi, kiitos.