torstai 25. kesäkuuta 2009

Mattopyykillä

Perinteisesti juuriharjalla.

Ulkona lämpöasteita 25...hiukan pilvinen sää, mutta vain hiukan, kyllä tuo mollukka porottaa täysillä. Nyt on tullut alkuviikko rantailtua, joten on aika tehdä jotain muutakin. Nyt tassut kohti matonpesupaikkaa. Pakollinen kesäoperaatio tämäkin.
Toisaalta, olen kyllä aina pitänyt matonpesusta. Varsinkin kun käy yleisellä matonpesupaikalla. Siellä on aina rento ja mukava fiilis, kaikki pesijät hyvällä ja lupsakalla tuulella.


Yleisin pesuaine näytti edelleen olevan Suomalainen mäntysuopa. Mutta, mille muulle puhtaat matot voisivatkaan tuoksua kuin mäntysuovalle? Se on yksi kesän tuoksuista, mäntysuopa.


Kun olin omat mattoni saanut pestyä, siirryin huilimaan. Kaverini vielä jatkoi omiensa pesua. Mä istahdin penkille, kaivoin kameran ja kävin kuvailemaan.
Vesi viehättää aina. se on kirkasta, raikasta, virkistävää.


Ja tässä sitten muutama matto kuivumassa.

Kun tulin kotiin, olisi voinut luulla, että olen ihan naatti. Mutta mä kävin vielä imuroimaan, kun matot oli poissa lattioilta, näkyi lika! Hyi!
Sen jälkeen ruokaa laittamaan ja sillä aikaa kun kala muhi uunissa, mä konttasin ja pesin keittiön lattian juuriharjalla...juuh, tässä kohtaa pohdin omaa mielenterveyttäni. Juuh, hellettä piisaa ja mä konttaan...

No, vielä tälle illalle on naapurin kaupassa käyttäminen, mattojen haku pesupaikalta, loppujen lattioiden pesu (jos jaksaa).

Sitten suihku ja EI yhtään mitään! Sit vaan relataan.

Mut eiks oo ihanaa kun on kesä ja helle?

3 kommenttia:

  1. Olet sinä ahkera! Kesähelteellä tuommoinen urakka. Minulla ottaa sydämestä kun ajattelenkin . . .

    VastaaPoista
  2. Kun sää on hyvä, nuo matotkin kuivuiat nopeasti, ja nyt sekin urakka on tältä kesältä ohitse! :D

    Puhtaat raikkaat matot lattialla. :D

    VastaaPoista
  3. Sinulla iso urakka takanapäin, meillä se vielä edessä kun joskus tulee muutoksia aikataulihin.

    VastaaPoista

Jätä jälkesi, kiitos.