perjantai 6. maaliskuuta 2009

Koiran pysäyttäjä...jaa-aha.

Niin joo, tarina on tällainen.
Mulla on toi koira, Milla. Se on aika arkajalka tyyppi. Nostaa karvat pystyyn ja räksyttää kuin viimeistä päivää kun tapaa vieraita koiria. Sillä on myös erittäin kimeä haukkuääni ja se repii tärykalvot.
Otin sitten yhteyttä koirakouluttajaan ja pyysin vinkkejä ja apuja ja neuvoja, kuinka selviäisimme vieraiden kohtaamistilanteissa tuolla ulkona liikkuessamme. Sainkin hyviä neuvoja, jotka auttoivat meitä.
Mutta...nyt mä sitten olen julma koiralleni? Koirani kuulemma kärsii?

Koirakouluttajan mukaan nuo vieraan koiran ohitustilanteet ovat koiralleni stressi, ja mun on otettava ne tilanteet haltuuni, jotta koirani voi olla pelkäämättä. Joten pysäytän, käskytän istumaan ja odottelemme että vieras koira on kävellyt meistä ohitse. (kunpa ne vaan kävelisivätkin!) Eräs hyvää tarkoittava mies pysähtyi kerran vierellemme ja sanoi mulle nuhtelevalla äänellä, "anna sen tulla nuuskimaan meidän koiraa". Mä napakasti vastasin, että "En, sillä meillä on koulutustilanne meneillään, En voi antaa tulla".
Odottelin että mies lähtisi koiransa kanssa liikkeelle, mut ei, siihen jäi nököttämään. Mä vaan käskytin omaa koiraa jatkamaan istumista ja tein selväksi, että en aio antaa periksi. Lopulta mies lähti liikkeelle ja mä Millan kanssa pääsin myös liikkeelle. Kehuin kovasti koiraani. Se istua nökötti hiljaa haukkumatta. :)

Mutta ei se siihen jäänyt. Oli eilisen Aamupostissa sitten tekstiviestipalstalla kirjoitus...voih ja huoh! Tällainen...

Mä en mitenkään voinut olla kommentoimatta asiaa! En mitenkään!
Joten laitoin vastineeni tekstiviestipalstalle...joka on tällainen...

Eikä se jäänyt vielä tohonkaan. Aamulla olin rapsuttamassa auton laseista jäätä ja tuo mies käveli ohitse koiransa kanssa...ja se katse, se katse jonka sain! HUH! Tunsin itseni tosi kamalaksi ihmiseksi...että en anna mun koiran nuuskia jokaista vastaatulijaa? Ihan kamalaa! ;)

Joo, pitää varmaan hankkia elämä? :)))

2 kommenttia:

  1. Voi jee!! Paavola on ihme paikka :D Kaikenlaisia sivustaseuraajia ja koiranpysäyttäjiä liikkeellä..!!

    VastaaPoista
  2. hei kamaan.. kellä on elämä ja kellä ei... voi j...tsukka. mullakin nousi karvat pystyyn.. ja pari finniäkin ilmaantu heti. allerginen tuollaisille kaikkitietäville!
    Jo

    VastaaPoista

Jätä jälkesi, kiitos.