tiistai 24. helmikuuta 2009

Jana, lukusuora vai mikä lie?

Voih ja huoh...
Tää tapahtuu joka ikinen kevät, tosin kevät tuntuu tulevan joka ikinen vuosi aikaisemmin ja aikaisemmin? Olen niin levoton...Ihan höpöjä duunailen, tai milloin en duunailisi?

Töissä...
sovittiin että teen sellaisen pitkän lukujanan luokan edessä olevalle käytävälle. Sellaisen 20 metriä pitkän. Siihen metrin välein jana-merkki. Näin lapset joilla on hahmottamisongelmia, voivat omalla kropallaan hahmoittaa matkoja ja tehdä erilaisia mittaustehtäviä.

Kunnianhimoinen kun olen, päätin tehdä sen taas ihan vimpan päälle. Joku toinen ehkä olis laittanut vaan maalarinteippiä lattiaan, ja siinä se. Mä innostuin leikkaamaan askartelukartongista (sinisestä) kahden 2cm suikaleita, niitä sitten viivottimella tekemään ja saksilla leikkaamaan, sitten kontaktimuovista 4cm leveitä suikaleita millä sen kartongin liimaan lattiaan.
punaisesta kartongista tulee sitten poikittain aina se metrin kohta. joo....ja tällä mun selällä siellä lattialla könysin, naama punaisena ja ihan hikisenä puuskutin.

Sit siinä lattialla röhnöttäessäni näen neljä kappaletta isoja kenkiä, ja sit vaan sinisiä housun lahkeita, päätä nostaessani näen kaksi poliisi-miestä. (ne on komeita!!). Joo, mä niille sanoin sit et tässä tehdään meidän henkilökunnalle testiä, jos pystyy kävelee suoraan aamulla, saa jäädä töihin... (tosi fiksu kommentti?). Ne vaan hymyili ja jatkoivat matkaa. Enks mä osaa aatella sit mitä suustani syöllän?

Tuli sitä sitten katsomaan meitin huoltomies, se ei yhtään tykännyt mun puuhista. Sen mielestä ei oo yhtään hyvä asia. Menee kuulemma lattia piloille? No, olin tehnyt sitä silloin jo 15 metriä, olin sit aika napakka ja sanoin et "jana jää!". Se siitä.

Huomenna täytyy jatkaa janaa, ja tehdä loput 5m ja ne janan poikkimerkit.
Kun saan valmiiksi, saatan kuvan siitä räpsäistä...

2 kommenttia:

  1. Joo, laitappa kuvia kun olet saanut valmiiksi lukujanasuorasi.. Ihan poliisitkin sitä käyneet ihmettelemässä :).

    VastaaPoista
  2. "Jana jää" Hienoa Sasaliini! Sussa on tosiaan topakkuutta...

    VastaaPoista

Jätä jälkesi, kiitos.